niedziela, 14 marca 2010

Rozważanie na uwielbienie Krzyża (Medziugorje)

W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.
1. Uwielbiamy Cię Chryste i błogosławimy Tobie, żeś przez Krzyż Twój Święty świat odkupić raczył. Jezu, upadam na kolana przed Krzyżem, na którym umarłeś z miłości do mnie. Przez niego wysłużyłeś nam zbawienie wieczne w niebie i otworzyłeś drogę pokoju i pojednania na ziemi. Dziękuję za Twój Krzyż, dziękuję, ze niosłeś go z miłością. Jezu, wyznaję, że nie rozumiałem dlaczego musiałeś cierpieć. Dlatego jestem Ci wdzięczny za Twój Krzyż, że już przy narodzeniu naznaczyłeś mnie wyraźnie tym znakiem krzyża. Ten niezatarty znak został przy chrzcie wyryty w mojej duszy i w moim sercu. Chociaż nie rozumiem Twego Krzyża dla mnie nie jest on szaleństwem ani skandalem, ale znakiem Twojej miłości i drogą mego zbawienia.

Jezu, Twoja heroiczna i wierna Matka pozostała u stóp Krzyża. Ona usłyszała, przyjęła i zachowała w swoim sercu słowa, które wypowiedziałeś w chwili Twojej strasznej męki i śmierci.

Maryjo, dziękuję Ci ponieważ Ty także niosłaś Krzyż. Dziękuję Ci, że mnie wezwałaś do pozostania blisko Krzyża, aby poświęcić mnie jemu.
" Drogie dzieci, pragnę wam powiedzieć, że w tych dniach w centrum będzie Krzyż. Módlcie się szczególnie pod krzyżem, z którego płyną wielkie łaski. Teraz dokonajcie w swoich domach specjalnego poświęcenia krzyżowi. Obiecajcie, że nie będziecie obrażać Jezusa ani krzyża i skazywać go na wzgardę. Dziękuję, że odpowiedzieliście na moje wezwanie." (12 wrzesień 1985)

Oto, Maryjo, na początku tej godziny uwielbienia poświęcam się Krzyżowi. Zostań, teraz ze mną, aby to poświęcenie było całkowite. O Krzyżu, poświęcam się Tobie. Wyrzekam się wszystkich moich grzechów przeciwko Tobie, jako też grzechów świata. Wyrzekam się wszelkiej zniewagi uczynionej Krzyżowi przeze mnie, czy przez innych. Wstydzę się i żałuję, że obrażałem Ciebie i ten znak mojego własnego zbawienia. Ale od dzisiaj chcę należeć tylko do Twego Krzyża, Niech będzie jedynym moim znakiem nadziei i zbawienia.

(Cisza przed Krzyżem)

Ojcze Nasz, Zdrowaś Mario, Chwała Ojcu.

(śpiewaj albo czytaj powoli)

O Krzyżu wzniesiony na świecie
O Krzyżu Jezusa Chrystusa
Rzeko, której użyźniająca woda
Z otwartego serca wytrysła
Przez Ciebie życie rozkwita
O Krzyżu Jezusa Chrystusa.

O. Slavko Barbarić OFM
cdn...
 
Zdjęcie: Josie