wtorek, 22 listopada 2011

Rozwiązanie Quizu

Rozwiązanie quizu, „Co "kombinują” pasterze w wiosce Gospy?”.
Prawidłową odpowiedzią jest „Nowe konfesjonały”(wyniki) Takiej odpowiedzi udzieliło 9% głosujących. Najwięcej głosów 50% było oddanych na „Kaplicę Adoracji z nową monstrancją”. Dziękuję wszystkim, którzy oddali swój głos :)
Nowe konfesjonały w parafii św. Jakuba w Medziugorje
„Niech spowiedź święta będzie dla was pierwszym aktem nawrócenia, a wtedy, drogie dzieci zdecydujcie się na świętość…”  (25 listopad 1998 r.)
Medziugorje jest nazywane „konfesjonałem świata”. Jest to prawda. Liczba pielgrzymów pragnąca właśnie w tym miejscu przystąpić do sakramentu pokuty jest bardzo duża. Jest to jeden z największych duchowych owoców tego błogosławionego miejsca. Kapłani w różnych językach spowiadają nie tylko w konfesjonałach, ale i wokół kościoła na krzesełkach. Ojcowie franciszkanie, którzy są gospodarzami parafii w trosce o prywatność pielgrzymów postanowili wybudować kolejne 36 konfesjonałów po prawej stronie kościoła. Dotychczas było ich 25 z lewej strony. Po zakończeniu prac będzie ich w sumie 61.
--------------------------
Według relacji ówczesnego proboszcza parafii Medziugorje o. Jozo Zovko na początku objawień w lipcu 1981 r. (była to w środa) Matka Boża ukazała się i powiedziała: „Musicie pościć” Ludzie przyjęli to wezwanie z entuzjazmem. Ojciec Jozo opisuje, co wydarzyło się w drugim dniu postu:
fot: Glasnik Mira

„Drugiego dnia, w piątek było ich (pielgrzymów) tysiące, jak wielka fala, wszystkie ulice zapełnione, wszyscy chcieli się spowiadać. Ale jak się spowiadać? Ja sam z nimi wszystkimi! Ojcze, chcę się wyspowiadać! Ale jak? Kto mógłby ich wszystkich wyspowiadać! Tak wielu ich było! Potrzeba by było wiele dni, nie godzin! Wówczas zauważyłem kapłanów w kościele. Zawołałem ich. Wielu z nich było w cywilnym ubraniu, gdyż chcieli tylko popatrzeć! Zawołałem ich bliżej zakrystii. Nie było ich zbyt wielu, około 50 lub 60. Zadzwoniłem po następnych. Zwołałem wszystkich naszych zakonników, było ponad 150 kapłanów! Zaczęliśmy spowiedź. Całe popołudnie całą noc! Matka Boża ukazała się i powiedziała: „Spowiadajcie się co miesiąc”. To wydaje się takie proste – iść do spowiedzi. My księża byliśmy głęboko poruszeni, ponieważ z wszystkich tych, którzy spowiadali się nie było nikogo, kto by próbował usprawiedliwiać swe grzechy! Nikt nie kłamał. Oni tylko płakali: Ja nie kocham Jezusa, ja chcę kochać Jezusa! Ja pragnę żyć dla Jezusa. Wszyscy idole zniknęli. Nikt więcej nie chciał mieć idola. Wszyscy szukali jedynie Chrystusa. Serca zostały oczyszczone, uzdrowione. Kościół został całkowicie obmyty przez łzy, całkowicie oczyszczony, wskrzeszony. Po naukach ludzie stają się inni, gdyż ich serca się odnawiają.”*