wtorek, 27 marca 2012

Radio „Mir” Medziugorje transmitowało bezpośrednio uroczystą prezentację książki poświęconej działalności Arcybiskupa Alessandro D'Errico Nuncjusza Apostolskiego w Bośni i Hercegowinie

W wypełnionej po brzegi sali Domu Chorwackiego im.” Hercoga Stjepana Kosača” w Mostarze, w środę, 21 marca została zaprezentowana książka wydana przez dziennik „Večernji list” „IN HONOREM Alessandro D'Errico  Nuncjusza Apostolskiego w Bośni i Hercegowinie.”

Večernji list raz ze współwydawcami   „Matica Hrvatska” i  „Napredak” wydali książkę, w której opisano dyplomatyczne życie spokojnego człowieka w niespokojnej Bośni i Hercegowinie. Radio „Mir” Medziugorje  bezpośrednio transmitowało to wydarzenie, natomiast wiele innych radiostacji i portale internetowe dokonały retransmisji. Dochody  ze sprzedaży książki przeznaczono na rzecz dzieci w Burundi, którymi opiekowała się zamordowana siostra zakonna Lukrecija Mamić.

Dzień później, 22 marca, Wydawca „Večernji list” opublikował również wywiad z Nuncjuszem. Jedno z pytań dotyczyło Medziugorja: Na początku rozmowy pytałem o najważniejsze wydarzenia ostatnich lat dotyczące relacji Stolica Święta a Kościół w Bośni i Hercegowinie i wtedy Ekscelencja wspomniał o stworzeniu Międzynarodowej Komisji do spraw Medziugorja. Wiem, że prace tej Komisji mają poufny charakter, ale czy można powiedzieć, że wraz z jej utworzeniem, Medziugorje stało się „kościelnym dystryktem”? Tak jak już powiedziałem, zgadzam się z panem, że utworzenie Międzynarodowej Komisji Stolicy Apostolskiej do spraw Medziugorja stanowiło jedno z najważniejszych wydarzeń podczas pełnienia mojej służby w Bośni i Hercegowinie. W czasie spotkań z Ojcem Świętym miałem okazję stwierdzić, że Ojciec Święty dobrze zna fenomen Medziugorja również dlatego, że zanim został Papieżem, przez wiele lat był Prefektem Kongregacji Nauki Wiary, która była zobowiązana do śledzenia tego problemu, i że nawet on sam był zakłopotany wobec przeciwstawnych opinii, które zebrał na temat tego fenomenu. Właśnie z tego powodu pragnął powołać komisję, z udziałem wybitnych specjalistów z różnych krajów świata. Mimo wszystko uważam za celowe wyjaśnić jedną rzecz: to jest komisja studyjna – lub badawcza, jak to określa fachowy słownik Kongregacji Nauki Wiary – która nie narusza jurysdykcji mostarskiego biskupa w odniesieniu do parafii Medziugorje. W listopadzie 2011 roku miałem drugie spotkanie robocze z Kardynałem Ruinim, przewodniczącym tej Komisji. Podziwiałem jasność programu pracy i powagę z jaką Komisja realizuje swoje zadanie. Jestem pewien, że kiedy zakończą się te prace, wyniknie z tego wielkie dobro dla wszystkich.

źródło: Parafia Medziugorje

PS Tłumaczenie z języka chorwackiego. Dziękuję